Lot Jens
Directeur Prinses Maxima Centrum voor Kinderoncologie
“DUX heeft ons erg goed geholpen. Ze konden een scherp functieprofiel opstellen omdat ze vroegen naar de functie én persoonlijkheid van de gewenste kandidaat. Vervolgens kregen wij goede cv’s onder ogen. Inmiddels zijn wij ontzettend blij met onze nieuwe collega. De juiste persoon op de juiste plek.”
Erna Kortlang en Ruben Maes
Leden raad van toezicht Stichting Leidse Schouwburg-Stadsgehoorzaal
“Wij hebben uitermate plezierig en constructief samengewerkt met consultants Victorine van Manen en Suzette de Ferrante bij het vinden van de nieuwe directeur-bestuurder van Stichting Leidse Schouwburg-Stadsgehoorzaal (LSSGZ). De begeleiding was deskundig, zorgvuldig, doelgericht en persoonlijk. De resultante is dat wij met de inzet van DUX een uitstekende directeur-bestuurder bij LSSGZ hebben kunnen aanstellen. De communicatie was goed en adequaat en er was ook veel aandacht voor de betrokkenheid van het management en de ondernemingsraad van LSSGZ. Het proces van werving en selectie stond best onder een bepaalde tijdsdruk en dan is het erg fijn om te kunnen terugkijken op een traject dat soepel en zeer professioneel is verlopen.”
Hans van der Windt
Zakelijk directeur Nederlands Fotomuseum
“DUX heeft ons goed geholpen toen wij op stel en sprong op zoek waren naar een ervaren interim-marketing-en communicatiemanager. Ze namen samen met ons de plotseling ontstane vacature door en wisten daar de juiste vragen bij te stellen. Tijdens de search werd ik regelmatig bijgepraat over de vorderingen. Het was een lastige periode, ervaren marketing- en communicatie-adviseurs/managers worden overal gezocht. Jitteke vertelde me duidelijk wat de verwachtingen waren op succes.
We zochten in eerste instantie iemand die als interimmer de marcom-leiding kon nemen bij de heropening van het museum na de lange coronalockdown. Het ging voor ons niet alleen om het openstellen van het museum, maar ook om de lancering van de Eregalerij van de Nederlandse Fotografie. Deze campagne geeft een nieuw profiel aan het Nederlands Fotomuseum. Daarna volgde een reeks van uitdagingen om publiek naar het museum te krijgen, binnen de mogelijkheden van de coronamaatregelen. En daar is Ditte goed in geslaagd.”
Sander Tideman
Garrison Institute International
‘We hadden een vacature voor een hele specialistische functie, binnen de not-for-profit-sector, waarmee “gewone” recruiters niet uit de voeten konden. Op aanbeveling van een ander bureau zijn we met DUX in contact gekomen, nu anderhalf jaar geleden. Samen hebben we een profiel gecreëerd en vervolgens heeft DUX het traject uitgezet en begeleid. Dat is heel goed bevallen en het is allemaal gelukt. Het contact was heel persoonlijk. Karin en Victorine waren bovendien heel attent en proactief. Regelmatig even bellen en mailen, meedenken bij ontstane situaties én – ook heel fijn – aanschuiven bij de interviews. Dat helpt toch, iemand met een andere blik aan tafel. Mijn ervaring met DUX is dus zeer positief!
Henk van der Meulen
Koninklijk Conservatorium
‘‘Ik kende Karin Doeksen, de oprichter van Dux, uit het circuit van de culturele governance. Wat mij aanspreekt in dit bureau, is de internationale, culturele en non-profit-ervaring. Die expertise laten wij graag los op onze vacatures en dat verloopt telkens op een uitstekende manier. Dux stroomlijnt en managet het proces van de werving, voert de voorgesprekken met kandidaten en maakt de preselectie. Kenmerkend daarbij vind ik de zorgvuldigheid in de communicatie, via korte lijnen. Met veel aandacht voor de menselijke kant, zonder dat het soft wordt. Het valt mij bijvoorbeeld op hoe zorgvuldig en empathisch Dux omgaat met de afgewezen kandidaten. Dat weet ik, omdat ik die mensen later nog weleens tegenkom. Onze wereld is namelijk niet zo groot. Dan is het prettig om te horen dat het traject netjes is afgehandeld, dat straalt ook weer positief af op ons als organisatie.’’